Registrera

Här har Du några intressanta webbsidor

Tillverkare / leverantörer:

Gold Tone. Amerikanska företaget Gold Tone gör mycket fina och prisvärda banjos, mandoliner, dobros, ukar m m

McNally Strumsticks. Uppfinnare och tillverkare av strumsticks

McSpaddenanses vara en av världens bästa dulcimertillverkare

Bill Rickard Banjos

Recording King

The Loar

John Pearse Strings & Picks

Keith Tuners (Beacon Banjo Co)

Verkstäder instrument:

GNU Musikverkstad. Om du behöver reparera ditt stränginstrument kan du med största förtroende vända dig till Lars Arvidsson på GNU Musikverkstad i Partille (mellan Lerum och Göteborg)

Andras Novak Instrumentmakare Auktoriserad av Martin & Co., K&K Sound och certifierad av Taylor guitars. Utför alla uppdrag, från minsta justering till de mest omfattande och avancerade ingreppen.

Festivaler:

Gränna Bluegrassfestival

Nääsville Bluegrass Music Festival.  Anordnar månatliga bluegrassjam och Bluegrassfestivalen i Ätran

Torsåker Bluegrass Festival Anordnar en fin årlig bluegrassfestival och konserter

Blandade musiklänkar:

Peoria Jazzband.  Sveriges bästa band inom genren classic jazz/tradjazz/New Orleansjazz!

AFF Amerikanska Folkmusikföreningen Rikstäckande förening för bluegrass och oldtime. Ger ut medlemsblad. Ordnar konserter och jam

Bluegrass Music Denmark har adressen www.bluegrassmusic.dk

Norsk Country Musikk Forbund är en mycket aktiv förening med en väldigt fyllig och fin hemsida. Det händer mycket på countryfronten i Norge!

Bluegrass Norge har också en fin hemsida

Imogena. Skivbolag med inriktning på jazz